مسابقات روبوکاپ جهانی 2023

حدود 20 سال است که به صورت سالانه برگزار میشود و بیش از 2500 رقابت کننده دارد، همچنین این مسابقات بهترین محققان رباتیک و هزاران بازدید کننده را در یک کشور مختلف به صورت سالانه گرد هم می آورد. مسابقات روبوکاپ جهانی 2023 بیست و ششمین دوره با همکاری دانشگاه بوردو از 4 تا 10 ژانویه 2023 (13 الی 19 تیرماه 1402) در بوردو فرانسه برگزار شد.

کسب مقام سوم جهان توسط تیم ایرانی در روبوکاپ جهانی 2023

تیم رباتیک “پیشنام” از ایران توانست در بخش دانش‌آموزی مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۲۳ فرانسه و در بخش ربات امدادگر خط (Rescue Line)، مقام سوم جهان را در لیگ اصلی کسب کند.

همچنین عنوان برتر Outstanding Award Designe لیگ رباتهای امدادگر هم به تیم پیشنام رسید.

تیم “پیشنام” در رقابت با تیم‌های قدرتمندی همچون آلمان، ژاپن، انگلیس، کره جنوبی، امریکا ،چین و … در بین ۲۸ تیم حاضر از ۲۸ کشور مطرح جهان به عنوان سومی دست یافت و چین و مجارستان به ترتیب اول و دوم شدند.

مسابقات روبوکاپ جهانی 2023
مسابقات روبوکاپ جهانی 2023

زمان برگزاری روبوکاپ جهانی 2023

روبوکاپ جهانی 2023 که از ۱۴ تا ۱۹ تیر ۱۴۰۲ در شهر بوردو فرانسه برگزار شد. حدودا ۲۵۰۰ نفر در قالب ۲۰۰۰ ربات از ۴۵ کشور جهان شرکت کردند.

اعضای تیم پیشنام در مسابقات روبوکاپ جهانی 2023

اعضای تیم باشگاه رباتیک پیشنام به مربیگری آقای محمد رفیعی عبارت بودند. از: ایلیا زاهدی (مسئول برنامه‌نویسی)، نیما فریادی (مسئول الکترونیک). پوریا افشاری مقدم (مسئول مکانیک) و پرهام طاهری مقدم (مسئول برنامه نویسی).

دیگر اعضا تیم: محمد مهدی کاظمیان، آراد آزین، رادین سلیمی نیا، آروین میرزا آقایان، سام عطاریان، آرمین بنکدار اصفهان. آرتین بنکدار اصفهان و بارمان علی بیگی

تیم پیشنام در مسابقات

تیم پیشنام در مسابقات

مسابقات روبوکاپ جهانی، معتبرترین و مهم‌ترین مسابقات رباتیک است. که هر ساله در دو سطح دانش‌آموزی و دانشجویی (آزاد) در یکی از کشورهای جهان برگزار می‌شود. برای شرکت در بخش دانش‌آموزی، نیاز به معرفی از طرف کمیته ملی رباتیک هر کشور است.

برای اطلاع از اخبار برگزاری مسابقات به بخش مسابقات رباتیک سایت مراجعه کنید.

2 دیدگاه. همین الان خارج شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دانلود

جهت نمایش لینک دانلود فیلدهای درخواستی را پر کنید.
×