برنامه نویسی با پایتون

زبان برنامه نویسی پایتون (Python Programming Language)، زبانی با یادگیری آسان محسوب می‌شود. و از همین رو بسیاری از برنامه نویس های تازه‌کار آن را به عنوان اولین زبان برنامه نویسی خود برمی‌گزینند. زیرا پایتون به عنوان یک «زبان همه‌منظوره»  (General-Purpose Language) برای برنامه‌نویسی کردن ساخته و توسعه داده شده و محدود به توسعه نوع خاصی از نرم‌افزارها نیست. به بیان دیگر، می‌توان از آن برای هر کاری، از «تحلیل داده» (Data Analysis). گرفته تا ساخت بازی‌های کامپیوتری استفاده کرد. بنابراین، یادگیری پایتون بسیار حائز اهمیت است.

زبان برنامه نویسی‌ پایتون چیست؟

به بیان فنی، «پایتون» (Python) یک زبان برنامه نویسی «شی‌گرا» (Object-Oriented). و «سطح بالا» (High-Level) با «معناشناسی» (Semantic). برای وب و ساخت و توسعه «نرم‌افزارهای کاربردی» (Application software) است. پایتون- این زبان برنامه نویسی در زمینه «توسعه سریع نرم‌افزارهای کاربردی» (Rapid Application Development). دارای جذابیت بالایی محسوب می‌شود. زیرا دارای «انواع پویا» (Dynamic Types) و «انقیاددهنده پویا» (Dynamic Binding) است.

 

پایتون، زبان برنامه‌نویسی نسبتا ساده‌ای محسوب می‌شود که یادگیری آن به دلیل دارا بودن «نحو» یکتایی که بر قابلیت خوانایی تمرکز و تاکید دارد آسان است. خواندن و ترجمه کدهای نوشته شده‌به زبان برنامه نویسی پایتون نسبت به دیگر زبان‌ها برای «توسعه‌دهندگان» (Developers) ساده‌تر محسوب می‌شود. این موضوع به نوبه خود هزینه‌های نگهداری و توسعه برنامه‌های نوشته شده به این زبان را کاهش می‌دهد. زیرا امکان همکاری تیم‌ها بدون مواجهه با موانع زبانی و وجود تجربیات کاری متفاوت در میان اعضای تیم را به دست می‌دهد.

مزایای پایتون

یکی از قابل توجه‌ترین مزایای زبان برنامه‌نویسی پایتون آن است. که «کتابخانه» (Library) و «مفسر استاندارد» (Standard Interpreter) آن، هم به صورت «دودویی» (binary) و هم «منبع» (source) به رایگان در دسترس همگان قرار دارند. در پایتون هیچ انحصاری وجود ندارد، زیرا همه ابزارهای لازم برای آن در کلیه «پلتفرم‌های اصلی» (Main Platforms) موجود هستند. بنابراین، پایتون برای توسعه‌دهندگانی که نمی‌خواهند. دغدغه هزینه‌های بالای توسعه را داشته باشند گزینه‌ای جذاب به شمار می‌آید.

برای افرادی که تصور می‌کنند مطالبی که بالاتر پیرامون زبان برنامه‌نویسی پایتون ارائه شد. فراتر از دانش آن‌ها است جای نگرانی وجود ندارد. کلیه جزئیات لازم در این رابطه در ادامه همین مطلب به طور کامل و به بیان ساده تشریح خواهدشد. آنچه افراد برای ادامه مطالعه این مطلب نیاز دارند. بدانند این است. که پایتون یک زبان برنامه‌نویسی برای توسعه نرم‌افزارهای وب و نرم‌افزارهای کاربردی از جمله برنامه‌های موبایل محسوب می‌شود. یادگیری آن آسان و ابزارهای اساسی آن به رایگان در دسترس است. این امر موجب می‌شود که زبان برنامه نویسی پایتون تقریبا برای همه افراد در دسترس و قابل استفاده باشد. افرادی که زمان کافی را به یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون تخصیص دهند. می‌توانند برنامه‌های جالبی با این زبان خلق کنند.

برنامه نویسی با پایتون – Python

نام دانش آموز: مهدی اسماعیلی
409 بازدید
سلام. من مهدی اسماعیلی هستم و امروز قراره با پایتون اشنا بشیم. یاد میگیریم که پایتون و برنامه نویسی چی هست و چگونه ازش استفاده کنیم یا اینکه چه جاهایی کاربرد داره . امیدوارم از این ویدیو خوشتون بیاید و اگر خوشتون امد لایک کنید.
موضوع: برنامه نویسی, پایتون, رباتیک
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دانلود

جهت نمایش لینک دانلود فیلدهای درخواستی را پر کنید.
×