فیلم سینمایی من، ربات (I, Robot 2004)

فیلم سینمایی من، ربات I, Robot 2004 یک فیلم اکشن علمی تخیلی آمریکایی محصول سال ۲۰۰۴به کارگردانی الکس پرویاس است. فیلمنامه جف وینتار و آکیوا گلدزمن برگرفته از داستانی از وینتار است. که براساس فیلمنامه اصلی او Hardwired است. و نام آن از مجموعه داستانهای کوتاه 1950 ایزاک آسیموف گرفته شده. در این فیلم ویل اسمیت در نقش اصلی، بریجت مویناهان، بروس گرینوود، جیمز کرامول، چی مک براید و آلن تودیک بازی می‌کنند. در سال 2035، ربات های بسیار باهوش موقعیت‌های خدمات عمومی را در سراسر دیستوپین پر می‌کنند. جهان، تحت سه قانون برای حفظ امنیت انسانها عمل می‌کند. کارآگاه دل اسپونر در مورد خودکشی ادعایی آلفرد لنینگ بنیانگذار رباتیک ایالات متحده تحقیق می‌کند. و معتقد است. که رباتی شبیه انسان به نام سانی او را به قتل رسانده است.

فیلم I, Robot در 16 ژوئیه 2004 در ایالات متحده اکران شد و بین ژوئیه تا اکتبر 2004 در کشورهای دیگر اکران شد. این فیلم با بودجه 120 میلیون دلاری تولید شد و 346 میلیون دلار در سرتاسر جهان فروخت و نقدهای متفاوتی از منتقدان دریافت کرد. جلوه های بصری و بازیگری اما نقد طرح. در هفتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار ، این فیلم نامزد بهترین جلوه های بصری شد، اما به مرد عنکبوتی 2 شکست خورد.

داستان فیلم سینمایی من، ربات

در سال 2035، ربات هارایج و در خدمت بشریت هستند. دل اسپونر برای تحقیق در مورد مرگ دکتر آلفرد لنینگ که در لابی خودکشی کرد. فراخوانده می‌شود. Spooner یک برنامه هولوگرام باقی مانده از دکتر Lanning را پیدا می‌کند و با کمک دکتر سوزان کالوین شروع به تحقیق می‌کند. آن‌ها فیلم‌های ویدئویی را بررسی می‌کنند. که در آن متوجه می‌شوند. هیچ‌کس قبل یا بعد از خودکشی وارد یا خارج از دفتر نشده است.

قاتل هنوز در مطب دکتر لنینگ است. وقتی که آنها دفتر لنینگ را بررسی می‌کنند. توسط یک ربات مدل NS5 به نام سانی که در انبوهی از قطعات فلزی پنهان شده. مبهوت می شوند. دکتر کالوین به سانی دستور می‌دهد تا غیرفعال شود. اما او قبول نمی‌کند. در عوض اسلحه اسپونر را می‌گیرد و از پنجره فرار می‌کند. اسپونر و کالوین، سانی را به یک کارخانه تعقیب می‌کنند و او را بیرون می کشند. جایی که او را دستگیر کرده و برای بازجویی می‌برند.

Spooner از خانه دکتر Lanning بازدید می‌کند. و تقریباً توسط یک ربات تخریب کشته می‌شود. که در ابتدا قرار بود صبح روز بعد خانه را خراب کند. اما به نظر می‌آید زمانی که Spooner حضور دارد. زمان تخریب را تغییر می‌دهد. اسپونر از دکتر کالوین کمک بیشتری می‌خواهد، اما او قبول نمی کند. زیرا معتقد است که اسپونر به دلیل تعصب او نسبت به رباتها کور شده است. بعداً اسپونر توسط دو کامیون ربات در بزرگراه مورد حمله قرار می‌گیرد. ربات‌ها ماشین او را نابود می‌کنند و سعی می‌کنند. قبل از حذف شواهد و ناپدید شدن او را بکشند.

فیلم سینمایی من، ربات 2004

479 بازدید
موضوع: رباتیک, فیلم سینمایی

دانلود

جهت نمایش لینک دانلود فیلدهای درخواستی را پر کنید.
×