فیلم سینمایی بلید رانر 2049

فیلم سینمایی بلید رانر ۲۰۴۹ – Blade Runner 2049 فیلمی آمریکایی در ژانر علمی تخیلی نئو-نوآر به کارگردانی دنی ویلنوو و نویسندگی همپتن فنچر و مایکل گرین است. فیلم‌ در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. این فیلم دنبالۀ فیلم ۱۹۸۲ بلید رانر و با بازی رایان گاسلینگ و هریسون فورد است و آنا د آرماس و … حضور دارند. گاسلینگ در فیلم نقش کِی، یک «بلید رانر» آدم‌وارهٔ Nexus-9 را بازی می‌کند که رازی را کشف کرده که باعث بی‌ثباتی در جامعه می‌شود.

ایده‌هایی برای دنبالهٔ فیلم سینمایی بلید رانر اولین بار در دههٔ ۱۹۹۰ مطرح شد اما صدور مجوز فیلم متوقف شد. کارگردان اولیهٔ فیلم کنار رفت و در مقام تهیه‌کنندهٔ اجرایی انتخاب شد و دنی ویلنوو برای وظیفهٔ کارگردانی فیلم انتخاب شد.

بلید رانر در ۳ اکتبر ۲۰۱۷ در لس آنجلس به نمایش درآمد و در ۶ اکتبر ۲۰۱۷ در ایالات متحده به صورت دوبعدی، سه‌بعدی و آی‌مکس اکران شد. این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. اجراهای بازیگران، کارگردانی، فیلم‌نامه، فیلم‌برداری، تدوین، موسیقی، دیزاین تولید، جلوه‌های بصری و وفاداری به فیلم اصلی با ستایش منتقدان همراه شد. این فیلم به‌طور گسترده در میان بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۷ قرار گرفته شد. با این وجود، در گیشه  ۲۶۰٫۵ میلیون دلار در سراسر جهان در مقابل بودجه تولید بین ۱۵۰ تا ۱۸۵ میلیون دلاری خود فروخت. همچنین برندهٔ و نامزد دریافت چندین جایزه شد. در نودمین دوره جوایز اسکار، این فیلم برندهٔ جایزهٔ بهترین فیلم‌برداری و بهترین جلوه‌های تصویری شد. و نامزد دریافت جایزهٔ بهترین صداگذاری، بهترین میکس صدا و بهترین طراحی صحنه شده بود.

داستان فیلم سینمایی بلید رانر 2049

در بلید رانر 2049، یک آدم مصنوعی به نام کِی که برای اداره پلیس لس آنجلس به عنوان یک بلید رانر کار می‌کند. و مأموریت دارد رباتهای قدیمی و رده خارج را بازنشسته کند. و بکشد، اتفاقی جعبه‌ای را پیدا میکند. که حاوی استخوان‌هایی خشک شده است. در آزمایشگاه مشخص می‌شود متعلق به ریچل است. که ۳۰ سال قبل در ۲۰۱۹، در حین زایمان مرد …

 

فیلم سینمایی بلید رانر 2049

241 بازدید
موضوع: رباتیک, فیلم سینمایی

دانلود

جهت نمایش لینک دانلود فیلدهای درخواستی را پر کنید.
×