آموزش ساخت مثلث با برنامه آردوینو

 

 

نرم افزار آردوینو چیست؟

آردوینو، یک نرم‌افزار متن باز اختصاصی برای برنامه‌نویسی بردهای خود تهیه کرده‌است که به نام نرم‌افزار آردوینو IDE (محیط توسعهٔ یکپارچه آردوینو) شناخته می‌شود. نرم‌افزار آردوینو بدون نیاز به پروگرامر می‌تواند مستقیماً میکروکنترلر شما را برنامه‌ریزی نماید.

 

سخت‌افزار آردوینو

آردوینو از دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری تشکیل می‌شود. مدل‌های مختلفی از بردهای سخت‌افزاری آردوینو وجود دارد که یکی از آنها، مدل اونو است. آردوینو اونو (Arduino UNO) یکی از پرکاربردترین مدل‌های سخت‌افزار آردوینو است.

کاربرد آردوینو چیست؟

یکی از رایج ترین کاربرد های آردوینو که شما هر روزه با آنها سروکار دارید، تایمر چراغ های راهنمایی رانندگی است. همچنین شمارنده‌های به کار رفته در پیشخوان‌های بانکی نیز با آردوینو ساخته می شوند. ثبت ورود و خروج اشخاص و صدور قبض پارکینگ در بیشتر نقاط، توسط آردوینو انجام می شود.

آردوینو جز جدایی ناپذیر بسیاری از بردهای الکترونیکی تجهیزات پزشکی نیز هست. در بسیاری از دستگاه‌های تهویه هوا برای خواندن میزان آلاینده‌ها، دما، رطوبت و … و کنترل فن از آردوینو استفاده می‌کنند. در سال‌های اخیر بیشتر سیستم‌های امنیتی با استفاده از آردوینو برای طراحی و ساخته می‌شوند. امروزه آردوینو بیشتر در حوزه رباتیک و ساخت فناوری‌های نو بیشترین کاربرد را دارد. همانطور که می‌دانید، دنیای رباتیک دنیای استفاده از میکروکنترلرها است. در نتیجه سخت‌افزار های کنترلی انعطاف‌پذیر و منبع بازی همچون آردوینو طرفداران زیادی دارند.

 

ساخت مثلث با برنامه آردوینو

221 بازدید

اسناد

دانلود

جهت نمایش لینک دانلود فیلدهای درخواستی را پر کنید.
×