طراحی PCB

نرم افزار Altium

نرم افزار Altium نرم افزار قدرتمندی كه برای پیاده‌سازی شماتیك، طراحی PCB و آنالیز مدارهای آنالوگ و برخی مدارهای دیجیتالی طراحی شده است. یكی از مزایای نرم افزار Altium Designer دسته‌بندی مناسب كتابخانه ها به نحوی است. كه با صرف زمان كوتاهی قطعه مورد نظر را خواهید یافت. آنالیز مدارهای آنالوگ در پروتل، توسط تحلیل‌گر پی اسپایس انجام می‌شود. محیط طراحی PCB در پروتل، بدلیل داشتن كتابخانه‌هایی كامل و بدون نقص معروف است و این امر سبب رفاه بیشتر كاربر در حین طراحی انواع PCB با این نرم افزار، خواهد شد.
در این نسخه امكان شبیه سازی و كد نویسی برخی از FPGA ها نیز فرآهم شده است كه زمان طراحی و پیاده سازی را حداقل می كند.

کاربرد این نرم افزار

امروزه می‌توان اهمیت مدارهای چاپی را هم تراز با برق دانست چرا که تقریبا در تمامی وسایل برقی تولیدی امروزه، از بردهای مدار چاپی برای برقراری اتصال بین ادوات الکتریکی استفاده می گردد. استفاده از بردهای مدار چاپی سبب افزایش سرعت و دقت و آسانی در مونتاژ، کاهش نویز، جلوگیری از اشتباهات انسانی و بسیاری مزایای دیگر می‌شود.

این موارد باعث شده نه تنها در تولیدات با تیراژ بالا. بلکه در محصولات نمونه نیز از مدارات چاپی استفاده گردد. بنابراین صرف‌نظر از اینکه در چه زمینه‌ای از برق و یا سخت افزار فعالیت داشته باشیم. یادگیری این مورد یک نیاز است که دیر یا زود به آن دچار خواهیم شد. نرم افزار آلتیوم دیزاینر یکی از مشهورترین و قدرتمندترین نرم افزارهای طراحی مدارات چاپی است و به خصوص در ایران، اغلب شرکت‌های چاپ برد، تنها خروجی‌های این نرم افزار را می‌پذیرند. به همین دلیل یادگیری این نرم افزار به تمامی کسانی که در هر زمینه‌ای از رشته برق و سخت افزار، چه به صورت دانشگاهی و چه تجربی فعالیت دارند، توصیه می‌شود.

ویژگی های کلیدی نرم‌افزار Altium

  • دارا بودن سیستم مدیریت پیشرفته قطعات و کامپوننت‌های الکترونیکی به صورت سازماندهی شده و منظم
  • امکان قرار دادن قطعات الکترونیکی همچون چیپ‌ها، مقاومت‌ها، خازن، دیود و …
  • دارا بودن قابلیت مسیریابی و شبیه سازی با دقت بالا
  • امکان مسیریابی خودکار
  • امکان کار بر روی مدارات در قالب نمای 3 بعدی
  • امکان تجزه و تحلیل سیگنال‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دانلود

جهت نمایش لینک دانلود فیلدهای درخواستی را پر کنید.
×