ماژول APDS9960 RGB & GESTURE MODULE

سنسور رنگ APDS-9960 یک ماژول تشخیص حرکت یا ژست با تشخیص مجاورت، نور و رنگ با خروجی دیجیتال I2C می باشد. هسته اصلی این ماژول همان طور که از نام آن نیز پیداست. یک سنسور APDS-9960 محصول کمپانی AVAGO Tech است. این سنسور همان سنسوری است. که در گوشی های Galaxy S5 شرکت SAMSUNG نیز استفاده شده‌است.

ویژگی تشخیص رنگ RGB و شدت نور و حرکت این سنسور به گونه ای است. در تمام شرایط نوری و حتی از پشت شیشه کدر و تیره نیز عمل می کند. هم چنین داشتن فیلترهای IR وUV نیز در دقت و صحت تشخیص و عدم تاثیری پذیری بر اثر دما را نیز افزایش می دهد.

مشخصات سنسور رنگ APDS-9960

این سنسور از یک LED مادون قرمز، 4 عدد فتودیود برای تشخیص حرکت و چهار عدد فتودیود برای تشخیص رنگ تشکیل شده‌است. هم چنین طراحی‌های مورد نیاز برای کاهش آفست‌های نوری و افزایش جبران سازی نیز در آن در نظر گرفته شده‌است. در تصویر زیر بلوک دیاگرام داخلی این سنسور نمایش داده شده‌است.

برای تشخیص حرکت، سنسور تغییرات نور در هر فتودیود را مقایسه کرده. و می‌تواند حرکت انجام‌شده. در فاصله 5 تا 20 سانتی متری سنسور را تشخیص دهد. برای تشخیص مجاورت نیز، سنسور APDS-9960 مقدار کل نور IR دریافتی را اندازه میگیرد. و بر اساس آن می تواند فاصله سنسور تا جسم را تشخیص بدهد.

نکته مهم و جذاب این سنسور این است. که با توجه به نحوه قرارگیری 4 فتودیود قابلیت تشخیص جهت حرکت را نیز دارا می باشد. برای تماشای ویدئوی عملکرد و استفاده این سنسور در کانال آپارات الکترونیک 724 به ما بپیوندید.

دانلود

جهت نمایش لینک دانلود فیلدهای درخواستی را پر کنید.
×