معرفی سنسور دما MLX90614

ماژول سنسور دما MLX90614 سری MLX90614ESF-DAA یک دماسنج مادون قرمز است که برای سنجش دما بدون تماس طراحی شده است. داشتن 17 بیت ADC داخلی و یک پردازشگر سیگنال قدرتمند نظیر آردوینو امکان اندازه گیری دقیق و درست را برای این ماژول فراهم می کند. این ماژول نسخه ویژه پزشکی بوده و دارای دقت 0.1 درجه سانتی گراد در بازه 30 تا 42 درجه سانتی گراد می باشد.

این ماژول کاربرد گسترده ای در اندازه گیری دمای بدن و تشخیص حرکت دارد. ماژول خروجی را به دو روش PWM و (SMBUS (TWI,I2C فراهم می کند. خروجی 10 بیتی PWM دارای دقتی برابر با 0.14 درجه سانتی گراد است درحالی که ارتباط TWI دارای دقت 0.02 درجه سانتی گراد می باشد. مقدار اندازه گیری شده توسط ماژول میانگین دمای همه اشیاء موجود در میدان قابل سنجش سنسور این ماژول است.ماژول MLX90614 در دمای اتاق دقت اندازه گیری خارج از بازه پزشکی یا مدیکال برابر 0.3 درجه سانتی گراد را ارائه می دهد.

ویژگی سنسور دما MLX90614

اینکه قابلیت تشخیص دمای اجسام را داشته باشیم جذاب است. اما قابلیت اینکه دمای یک شی را بدون تماس با آن تشخیص بدهیم؛ فوق العاده است. سنسور دما مادون قرمز MLX90614 یک دماسنج مادون قرمز است که می‌تواند دقیقا همین کار را انجام دهد. این سنسور بسیار جذاب توسط اسکن نور مادون قرمز ساطع شده‌از اجسام می‌تواند. دمایی بین منفی ۷۰ تا ۳۸۲/۲ درجه سانتی‌گراد را با وضوح ۱۷ بیت تشخیص دهد.

این مقدار ۱۲۸ برابر دقیق‌تر از سنسور‌های دمایی که به وسیله ADC به آردوینو ارتباط برقرار می‌کنن. و این به این معنی که سنسور تولیدی شرکت Melexis میتواند. تفاوت بینه ۲۵ درحه و ۲۵/۰۲ درجه را بدون اینکه حتی در تماس با جسم باشد. تشخیص دهد. همچنین بهره‌مندی از کتابخانه‌های پیشرفته کار با این سنسور را بسیار آسان نموده. و شما می‌توانید‌با کتابخانه آردوینو سنسور MLX90614 که توسط adafruit و sparkfun به سادگی با این سنسور ارتباط برقرار کنید.

خروجی 10 بیتی PWM دارای دقتی برابر با 0.14 درجه سانتی گراد است. در حالی که ارتباط TWI دارای دقت 0.02 درجه سانتی گراد می باشد. مقدار اندازه‌گیری شده. توسط ماژول میانگین دمای همه اشیاء موجود در میدان قابل سنجش سنسور این ماژول است. ماژول MLX90614 در دمای اتاق دقت اندازه گیری برابر 0.5 درجه سانتی گراد را ارائه می‌دهد. این سری از سنسور امکان استفاده در رنج دمای مدیکال یا پزکشی بادقت 0.1 درجه سانتیگراد را نیز داراست. که با استفاده از تنظیمات رنج دمایی دستگاه می‌توان به آن دست یافت.

مشخصات

وزن 50 g
ابعاد 20 × 20 × 60 mm

دانلود

جهت نمایش لینک دانلود فیلدهای درخواستی را پر کنید.
×