دوره آموزش کار با پرینتر سه بعدی

نحوه کار با پرینتر سه بعدی بسیار ساده و روان می‌باشد شما برای پرینت فایل مورد نظر ابتدا باید فایل را با فرمت stl یا obj ذخیره کنید.این ذخیره سازی بر روی sd card انجام می‌گیرد. اگر پس از قرار دادن sd card در جایگاهش در کامپیوتر و زدن. گزینه sd از برنامه cura فایل Gcode به طور اتوماتیک بر روی sd ذخیره می‌شود.

سپس فایل مورد نظر خود را در داخل نرم‌افزار مربوط به پرینتر سه بعدی که با دستگاه ارائه می‌شود قرار دهید در داخل نرم افزار تنظیمات زیادی. در اختیار کاربر می باشد که ما در این بخش به چند مورد اشاره میکنیم. دمای نازل را به میزان دلخواه تغییر دهید. به طور مثال برای فیلامنت pla دمای مناسب 210-220 و دمای صفحه داغ 45 درجه تعیین می‌شود. کیفیت پرینت را با توجه به رنج دستگاه خود تغییر دهید. که زمان پرینت با کیفیت رابطه مستقیم دارد.

نکات مهم در رابطه با پرینتر سه بعدی

نکته مهمی که همیشه باید رعایت شود. چگونگی طرح مورد نظر بر روی صفحه پرینت است. تا حد امکان سعی شود. سطحی از طرح که بیشترین سطح تماس را دارد بر روی صفحه پرینت قرار داده شود. تا قطعه پرینت احتمال کمتری برای کنده‌شدن. و تاب برداشتن از صفحه را داشته باشد. ولی در بعضی از مواقع ما نمی‌توانیم این نکته را به کار ببریم چون ما باید همیشه این را در نظر بگیریم. که قطعه مورد نظر ما کی با یک سطح تمیز‌تر چاپ می‌شود. و نیز باید در نظر داشته باشیم چگونه قطعه‌ای که می‌خواهیم پرینت کنیم. را روی صفحه قرار دهیم تا ساپورت کمتری استفاده شود. چون ساپورت‌گذاری نیز باعث افت کیفیت می‌شود. و در نهایت تمیزکاری زیادی را می‌طلبد.

دانلود

جهت نمایش لینک دانلود فیلدهای درخواستی را پر کنید.
×