مسابقات رباتیک ایران اپن 2022

مسابقات رباتیک ایران اپن 2022 – روبوکاپ آزاد ایران در دو بخش دانش‌آموزی (Junior) و دانشجویی (Senior). در لیگ‌های محتلف مانند ربات امدادگر، ربات فوتبالیست و بخش‌های دیگر به مدت سه روز در دانشگاه آزاد اسلامی. واحد علوم و تحقیقات برگزار شد. هدف از این مسابقات علاوه بر تقویت دانش فنی، مکانیکی و کامپیوتری دانش‌آموزان و دانشجویان. برگزاری مسابقه فوتبال بین برنده جام‌جهانی ۲۰۵۰ و یک تیم است. برای رسیدن به هدف، کشورهای شرکت‌کننده. مسابقات کشوری روبوکاپ را برگزار می‌کنند. تا هر سال تیم‌های منتخب با یکدیگر مسابقه دهند.

ربوکاپ يا جام جهانی ربات ها چیست؟

ربوکاپ يا جام جهانی ربات ها، يک پروژه بين‌المللی برای ارتقا هوش مصنوعی، رباتيک و ديگر زمينه‌های مربوطه است. فدراسيون جهانی ربوکاپ در تلاش است. تا با طرح مسئله‌ی استاندارد که دامنه گستره آن تمامی فناوری‌های موجود را به مشارکت و آزمون فرا می‌خواند. به پرورش تحقيقات هوش مصنوعی و رباتهای هوشمند بپردازد. هدف نهايی ربوکاپ تشکيل يک تيم کاملا هوشمند. از رباتهای انسان نما استو که در سال ۲۰۵۰ تيم قهرمان جام‌جهانی فوتبال به پيروزی دست يابد. برای اينکه يک تيم از ربات ها در واقع بتواند فوتبال بازی کند. فناوری‌های مختلقی بايد دخيل شوند. از جمله اصول طراحی عامل‌های خودکار، همکاری چند عامله، استفاده از استراتژی، استدلال زمان واقعی و ترکيب حسگرها.

ربوکاپ محلی برای آزمون يک تيم از ربات های هوشمند پر سرعت در محيطی پويا است. ربوکاپ همچنين چارچوبی است برای تحقيق در جنبه‌های نرم‌افزاری خود. يکی از کاربردهای اصلی فناوری‌های ربوکاپ جستجو و نجات در زمان وقوع بلايای طبيعی از جمله زلزله در مقياس وسيع است. ربوکاپ، پروژه امداد ربوکاپ را برای ارتقای تحقيقات در زمينه مسائل اساسی اجتماعی شروع کرد. و از اهداف اصلی آن استفاده مفيد از فناوری برای کاهش خسارات جانی ناشی از وقوع بلايای طبيعی است.

لیگ‌های مسابقات ایران اپن 2022:

فوتبالیست

  • دانش آموزی – Junior Soccer:
  • سبک وزن – Junior Soccer Light Weight
  • وزن آزاد – Junior Soccer Open Weight
  • شبیه‌سازی. دانش‌آموزی – Junior Soccer Simulation

امدادگر

  • دانش‌آموزی – Junior Rescue:
  • ماز – Junior. Rescue Maze
  • خط – Junior Rescue Line
  • شبیه سازی امدادگر دانش‌آموزی – Junior Rescue Simulation (Webot-Erbus)

فضای مشترک

  • CoSpace
  • پرایمری – Primary CoSpace
  • سکندری – Secondary CoSpace

دمو

  • کنفرانس دانش‌آموزی – RESC
  • چالش آزاد دانش‌آموزی – REOPC

شرکت کردن آموزشگاه رباتیک پیشنام در لیگ امدادگر ماز و لیگ امدادگر خط در مسابقات رباتیک ایران اپن 2022

معرفی لیگ امدادگر خط Rescue Line

این لیگ شبیه​‌سازی از يک حادثه​‌ی واقعی مثل زلزله و یا بهمن ​است. که پرسنل امداد و نجات به کمک ربات​‌ها، در مناطق خطرناک نیاز دارند. ربات باید به طور خودکار مأموریت نجات را انجام دهد. اين به این معنی است که بايد مسیر را دنبال کند. از زمین​‌های ناهموار (سرعت‌گیرها) و زمین​‌های پوشیده از برف (بريدگی​‌ها)، کوه‌ها (سطح شیبدار) و پستی و بلندی‌ها (الاکلنگ) عبور کند. در آخر هنگامی که ربات قربانیان را پیدا می‌کند، باید آنها را به نقطه تخلیه ایمن که انسان​‌ها توان کمک به آنها را دارند منتقل کند. و بسته امدادی را که در مسیر جمع‌آوری کرده است. را نیز به آن‌ها برساند و بعد با یافتن راه خروج از منطقه خارج شود.

معرفی لیگ امدادگر ماز Rescue Maze

لیگ ماز نمایش یک محیط تخریب شده توسط زلزله یا دیگر حوادث است. ربات به یک محیط هزار تو وارد می‌شود و مصدومانی را مشاهده می‌کند. و تعدادی را از حرارتشان و تعدادی را از رنگ و تصویر آن‌ها تشخیص می‌دهد و مکان دقیق آن‌ها را برای امدادگران ارسال می‌کند. همچنین ربات در مسیر خود به مواردی برمی‌خورد. که انجام مأموریت را برایش دشوار می‌کند. مثل حفره‌ها و گودال‌هایی که با رنگ سیاه مشخص می‌شوند. و اجسامی که میان راه قرار گرفته‌اند. و راه عبور را محدود کرده‌اند که بیشتر بلوک‌ها سنگین هستند. بعد از جست‌وجو کل محیط ربات باید به نقطه‌ شروع باز گردد و از محیط حادثه خارج شود.

در این لیگ الگوریتم حل ماز و توانایی تشخیص مصدومین مختلف از اصلی‌ترین وظایف ربات است. از تیم انتظار می رود با استفاده از هوش و استعداد خود ربات هایی را طراحی کنند. که توانایی انجام این وظایف و عبور از موانع موجود در مسیر را داشته باشد.

کسب مقام آموزشگاه رباتیک پیشنام در مسابقات ایران اپن 2022:

  • مقام اول لیگ Rescue line
  • .جایزه ی بهترین ارائه در لیگ Rescue line
  • جایزه ی بهترین ارائه در لیگ Rescue maze

 

مسابقات رباتیک ایران اپن 2022
آموزشگاه رباتیم پیشنام در مسابقات رباتیک ایران اپن 2022

 

1 دیدگاه. همین الان خارج شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دانلود

جهت نمایش لینک دانلود فیلدهای درخواستی را پر کنید.
×