ربات پزشک

استفاده از هوش مصنوعی و ایجاد ربات پزشک به عنوان دستیار پزشکان، از ایده هایی است. که از مدت‌ها پیش ذهن بسیاری از محققان حوزه رباتیک و مهندسی پزشکی را به خود مشغول کرده. موفقیت‌های به دست آمده. در زمینه طراحی و ساخت. ربات‌های پزشکی به این معنی است. که تحقق چنین ایده‌هایی دور از انتظار نخواهد بود. امروزه استفاده از ربات‌ در حوزه‌های مختلف پزشکی، از ایجاد حفره های کوچک و بدون نیاز به برش های عمیق تا انجام عمل های جراحی پیچیده، امکان پذیر شده. است.

دکتر هادسون ربات متخصص پزشکی

با دکتر هادسون آشنا شوید. او رفتار بسیار خوبی در کنار تخت دارد. و هرگز خسته نمی شود. و استرس ندارد. او هنگام ورود بازدیدکنندگان به کلینیک هاداسا در مسکو می گوید: “من از شما مراقبت می کنم، در حالی که شما نیز می توانید. از عزیزان خود مراقبت کنید.” رودیون سیگال، معاون پزشک در امور پزشکی کلینیک هاداسا مسکو، می‌گوید: “این یک دستیار، یک دستیار پرستار پزشکی، مدیر و پزشک است. این یک اسباب بازی نیست که در نگاه اول به نظر می‌رسد.”

این تحقیق حوزه‌های سلامتی را شناسایی کرد. که اغلب نیاز به بررسی دارند. مانند دما، فشار خون، سطح قند خون، حجم ریه و سطح اکسیژن خون. این ربات از دستگاه های پزشکی معمول برای بررسی این نواحی استفاده می کند.

مسئولیت ربات هادسون

این ربات علاوه بر ارائه اطلاعات در مورد خدمات جدید و ساعات کاری کلینیک، می تواند. سطح قند خون و فشار خون را اندازه گیری کند. به عنوان دستیار سرپرست، ربات به بیماران کمک می کند. تا قرار ملاقات رزرو کنند. بخشی از مسئولیت ربات شامل جمع آوری اطلاعات اولیه قبل از مراجعه بیمار به پزشک است. همه اندازه‌گیری‌ها طبق گفته Sigal قابل اعتماد هستند. اگرچه کار بیشتری برای بهبود دقت آزمایش‌های سطح قند خون در حال انجام است.

"<yoastmark

ربات پزشک چه زمانی ساخته شد؟

ربات پزشک از شرکتی به نام Promobot در پایان سال 2018 با همکاری آکادمی پزشکی محلی آغاز شد. و اولین نمونه اولیه هشت ماه بعد، در پایان سال 2019 ظاهر شد. – درست در زمان همه گیری کرونا، که علاقه بیشتری را به مفهوم ربات افزایش داد. اولگ اورکوف، مدیر پروژه در Promobot. می‌گوید: «ما با پرسش از کادر پزشکی شروع کردیم. که مشکلات فعلی چیست. چه عوامل خطری در روسیه از نظر سلامتی داریم. معلوم شد. که در روسیه بیماری‌های قلبی عروقی بیشتر هستند.»

چگونه کرونا باعث افزایش تقاضا برای روبات‌ها شد؟

“همه‌گیری کرونا باعث شد که شروع به مراقبت بیشتر از سلامتی خود کنند. از طرف دیگر، چون این یک ربات است، تماس انسان با انسان را که یکی از مواردی است که به آن اشاره می‌شود، حذف می‌کند. از مزایای استفاده از آن این است که می توانید به راحتی به ربات نزدیک شوید و همه بررسی های سلامتی خود را انجام دهید.”

تاکنون حدود 12 ربات تشخیصی فروخته شده. است. مانند شرکت های پزشکی، برخی از کسب و کارها به سادگی آنها را خریداری می کنند. تا به ترویج یک سبک زندگی سالم در بین کارکنان و بازدیدکنندگان کمک کنند. یکی از این سازمان ها مرکز صدور اسناد چند منظوره مسکو است. بازدیدکنندگان در اینجا می‌توانند. از ربات برای انجام آزمایش‌های اولیه سلامت هنگام ورود به مدارک استفاده کنند. ولادیسلاو وروبیوف، بازدید کننده. می گوید: “این بسیار راحت است. حداقل من افزایش انرژی و اعتماد به نفس سالم را دریافت کردم.”

 این ربات ها در آگوست 2020 در مراکزی ظاهر شدند و اکنون چهار ربات در اطراف مسکو در حال استفاده هستند.

عملکرد ربات پزشکی هادسون

ربات‌ها با سؤال از بازدیدکنندگان. و سپس تجزیه و تحلیل پاسخ‌ها، توصیه‌های بهداشتی و سبک زندگی را ارائه می‌کنند. توسعه دهندگان امیدوارند که به زودی بتوانند گزینه های دیگری مانند آزمایشات ECG و بررسی سطح کلسترول را نیز ترکیب کنند.

گریگوری کوروف، رئیس مرکز چندمنظوره شاخص منطقه جنوب غربی، می‌گوید: «حتی کارکنان ما از ربات ما استفاده می‌کنند، آنها همچنین چک‌های روزانه را برای نظارت بر سلامت خود انجام می‌دهند.

 

برای خواندن مقالات مربوط به ربات میتوانید به قسمت مجله پیشنام مراجعه کنید.

3 دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • امیرعلی بنازاده حیدری
    17 خرداد 1402 10:36 ب.ظ

    حرارت دادن پا و لمس بودن زبان و کوفتگی بدن نشانه چیست

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر دختری ۲۳ ساله هستم که حدود یک هفته هست کشاله ران سمت راست و چپم درد میکنه که این درد هنگام خم شدن از پله بالا رفتن یا پایین اومدن موقع نشستن و بلند شدن بیشتر میشود. توی این مدت فعالیت ورزشی هم نداشتم. خواستم بدونم علت چیست؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر. لطفا به پزشک مراجعه کنید. سایت ما سایت آموزشگاه رباتیک هست.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دانلود

جهت نمایش لینک دانلود فیلدهای درخواستی را پر کنید.
×