رباتیک و خلاقیت

امروزه با پیشرفت فناوری و علم و همچنین گسترش رباتیک و خلاقیت، رشته‌ی رباتیک در عرصه فناوری پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. رشته‌ی رباتیک جز فناوری‌های مدرن و جذاب می‌باشد و در زمینه‌های تکنولوژی دارای اهمیت ویژه و کاربردی می‌باشد. آموزش رشته رباتیک به کودکان و دانش اموزان ضرورت ویژه ای دارد.

برای رویارویی با چالش‌های محیط کار مدرن، آموزش امروزی برنامه درسی را می‌طلبد. که یادگیری و حل خلاقانه مسئله را در کلاس درس ادغام کند. خلاقیت در کلاس زمانی بهتر انجام می‌شود. که دانش‌آموزان تشویق شوند که این امر کاملا ضروری است، به‌ویژه هنگام استفاده از رباتیک که این امر خلاقیت را به همراه دارد.

در زیر سه دلیل اصلی وجود دارد. که معتقدیم رباتیک می‌تواند خلاقیت را در کلاس شما ترویج کند و در نهایت به پیشبرد نسل بعدی نوآوران کمک کند:

"<yoastmark

1. رباتیک ایده جدیدی از ظاهر خلاقیت ارائه می‌دهد.

یکی از تصورات غلط رایج در مورد خلاقیت که بسیاری از دانش آموزان دارند. این است که برای خلاق بودن، باید در طراحی، نقاشی یا داستان‌سرایی مهارت داشته باشید. آنچه ما در آموزشگاه پیشنام سعی می‌کنیم از طریق رباتیک آموزش دهیم، این است که خلاقیت انجام دادن یا تفکر متفاوت درباره چیزهاست.

با خلاقیت به عنوان معلم و گنجاندن رباتیک در برنامه‌های درس خود، می‌توانیم به دانش‌آموزان نشان دهیم. که رباتیک باعث خلاقیت در ریاضیات، علوم، کدنویسی و موارد دیگر شود.

2. چالش‌های پایان باز باعث می‌شود که بتوان راه‌حل‌های متعددی برای یک مشکل معین ارائه داد.

موردی که در رباتیک‌ و خلاقیت‌ می‌توان به آن پی برد این است که رباتیک اغلب چالش‌هایی با پایان باز ارائه می‌کند که به یک راه‌حل منجر نمی‌شوند. وادار کردن دانش‌آموزان به آزمایش، طرز فکر آنها را در مورد برخورد با مسائل تغییر می‌دهد. و آنها را تشویق به خلاقیت می‌کند.

3. دانش‌آموزان اهمیت ریسک کردن را یاد می‌گیرند.

دانش‌آموزانی که در معرض چالش‌های بی‌پایان نیستند، می‌توانند با ساختار متعارف یک کلاس درس مخالفت کنند و اغلب به دنبال پاسخی هستند که از نظر آنها پاسخ «درست» است. مهم است که به این دانش‌آموزان آموزش داده شود که باید ریسک کرد. در رباتیک وقتی از دانش‌آموزان می‌خواهیم که اختراعی داشته باشند و خلاقیتی به خرج دهند. چون که تجربه بسیار کمی در مورد رباتیک دارند، این موضوع در ابتدا برای آنها کمی ناامیدکننده است. زیرا آنها تنها اصول اولیه مهندسی رباتیک را یاد گرفتند. ما بسیاری از چیزهایی را داریم که دانش‌آموزان آن‌ها را شکست‌ می‌نامند، اما نکته کلیدی این است که آنها به آزمایش چیزهای جدید ادامه می‌دهند. ریسک کردن یعنی همین! اینجاست که رباتیک‌ باعث خلاقیت‌ می‌شود.

در حالی که رباتیک ممکن است در ابتدا سخت و مشکل به نظر برسد، اما واقعاً ابزاری عالی برای پیاده‌سازی در کلاس درس برای ترویج فرهنگ خلاقیت است. نه تنها بر یادگیری مشکل تأکید می‌کند، بلکه برنامه‌های کاربردی منحصر به فردی را برای یادگیری عملی در گروه‌های مشارکتی ارائه می‌دهد و به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا مهارت‌های ارتباطی و کار گروهی مهمی که برای محیط کار مدرن لازم است را به دست آورند.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دانلود

جهت نمایش لینک دانلود فیلدهای درخواستی را پر کنید.
×