رباتیک برای کودکان

فرزندان شما در دنیایی زندگی خواهند کرد که به رباتیک متکی خواهند شد و ما پیش بینی می‌کنیم که این امر بسیاری از جنبه‌های زندگی آنها را آسان‌تر می‌کند.  با شروع زودهنگام، رباتیک می‌تواند به علاقه‌مند کردن کودک به موضوعات اصلی فناوری مانند علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات کمک کند. رباتیک برای کودکان می‌تواند یک فعالیت عالی برای تحریک خلاقیت و ذهن کنجکاو آنها باشد.

رباتیک چیست؟

برای شروع، اجازه دهید ابتدا توضیح دهیم که اصطلاح رباتیک به چه معناست؟

رباتیک یک حوزه بین رشته‌ای است که به مطالعه ربات ها می‌پردازد که در آن مهندسی، فناوری و علم را می‌آموزند. محصول نهایی یک ماشین رباتیک است که رفتار انسان را تقلید می‌کند یا دستورات داده شده توسط انسان (از طریق کد) را انجام می‌دهد. برای برتری در رباتیک، باید ایده اولیه مهندسی: (نحوه ساخت ربات فیزیکی)، فناوری: (برای درک نحوه عملکرد تک‌تک قطعات آن) و برنامه نویسی: (نحوه برنامه‌ریزی عملکردهای آن) را داشت.

چرا رباتیک برای کودکان مهم است؟

رباتیک برای کودکان فرصتی است برای آشنا کردن کودکان با موضوعات پیچیده مانند برنامه نویسی و مهندسی. به گونه‌ای که سرگرم کننده و تعاملی است. اما چرا بچه ها باید رباتیک یاد بگیرند؟

– مقدمه‌ای سرگرم کننده برای برنامه نویسی:

وقتی صحبت از بچه های کوچکتر می شود، علاقه مند کردن برخی از آنها به برنامه نویسی می‌تواند چالش برانگیز باشد. آنها ممکن است مجذوب فرصت ایجاد یک وب سایت شوند، به ویژه زمانی که شروع به صرف زمان بیشتری در اینترنت می‌کنند. اما این ممکن است هنوز برای بچه‌های کوچکتر جذاب نباشد. با چند خط کد و کمی حوصله، آنها می‌توانند ربات خود را به حرکت وادار کنند، بازوهایش را بالا ببرند یا حتی برقصند. تنها محدودیت برای آنچه که می‌توانند بسازند، خلاقیت و تمایل آنها به یادگیری است. با این درک اساسی از برنامه نویسی، آنها می‌توانند سعی کنند حتی توابع پیچیده‌تری را برنامه ریزی کنند. مزایای آموزش برنامه نویسی به این روش این است که نتایج اغلب برای کودکان سرگرم کننده‌تر است.

– یک مهارت عالی برای پیشرفت شغلی در آینده:

برنامه‌نویسی و فناوری اطلاعات به بخشی جدایی‌ناپذیر از نیروی کار مدرن ما تبدیل شده‌اند. با تغییر بیشتر و بیشتر شرکت‌ها به سیستم‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات، و با پیچیده‌تر شدن و سفارشی‌سازی خدمات به طور وسیعی برای پاسخگویی به نیازهای منحصربه‌فرد صنایع، تقاضا برای این مهارت‌ها در حال افزایش است. با آشنا کردن فرزندتان با برنامه‌نویسی از طریق رباتیک، به او فرصتی عالی برای کشف مهارتی می‌دهید که به طور بالقوه می‌تواند به یک حرفه بسیار پرسود تبدیل شود.

– آموزش مهارت‌های حل مسئله در رباتیک برای کودکان:

موفقیت در رباتیک نیاز به صبر دارد. شجاعت کار کردن از طریق اشتباهات؛ و مهارت‌های حل مسئله با آموزش رباتیک به کودک خود، محیطی عالی برای یادگیری همه این چیزها در اختیار او قرار می‌دهید. در جامعه ای که به سرعت رو به افزایش است، به بسیاری از کودکان زمان یا فضای لازم برای یادگیری نحوه برخورد با اشتباهات داده نمی‌شود. با این حال، در یک محیط مناسب، رباتیک می‌تواند نقطه مقابل این مشکل باشد.

فرزند شما مطمئناً می‌تواند دستورالعمل‌ها را برای یادگیری اصول اولیه دنبال کند. اما وقتی نوبت به امتحان کار جدیدی می‌رسد، باید با فکر کردن خارج از چارچوب راحت باشد. اگر آن‌ها می‌خواهند ربات خود را وادار کنند تا کار جدیدی را که در دستورالعمل‌ها مشخص نشده است، امتحان کند، باید یاد بگیرند که چگونه شکست بخورند.

– تشویق حس کنجکاوی و خلاقیت:

رباتیک برای کودکان می‌تواند یک فعالیت عالی برای تحریک خلاقیت و ذهن کنجکاو آنها باشد. در روشی مشابه لگو رباتیک به کودک شما یک جعبه ابزار می دهد و او را برای ساختن چیز جدیدی به چالش می‌کشد.

– آماده کردن کودکان برای آینده فناوری:

اگرچه نسل ما می‌تواند با یادگیری حداقل‌ها در مورد تکنولوژی کنار بیاید، اما نمی‌توان این را در مورد فرزندانمان گفت. در حال حاضر داشتن سواد کامپیوتر در بسیاری از زمینه‌ها اجباری است و به طور وسیعی شاهد این هستیم که چاپ سه‌بعدی، هواپیماهای بدون سرنشین و ماشین‌آلات پیشرفته در محیط‌های کاری مختلف روز به روز رایج‌تر می‌شوند. راحت بودن در کنار رایانه‌ها و هر نوع فناوری نه‌تنها برای آینده فرزندتان تقویت‌کننده نیست، بلکه یک ضرورت است. در نظر گرفتن این موضوع، ضروری است که فرزند خود را تا حد امکان با انواع مختلف فناوری آشنا کنید.

با توجه به سرعت و پیشرفت تکنولوژی، می‌توان تصور کرد که جهان در ده یا بیست سال آینده چگونه خواهد بود. توجه به این موضوع، کمک به کودکتان برای ایجاد اعتماد به نفس و تسلط در انواع فناوری‌ها بدون شک در بزرگ‌تر شدن، دارایی بزرگی برای او خواهد بود.

رباتیک برای کودکان
رباتیک برای کودکان

نکاتی برای یادگیری موثرتر رباتیک برای کودکان

داشتن ابزار مناسب رباتیک برای کودکان

برای شرکت در کلاس رباتیک، باید ابزار مناسبی از جمله قطعات و برد داشته باشید. این شامل یک پک از قطعات است که مربی در اختیار شما قرار می‌دهد.

دنبال کردن دستورالعمل‌ها

هنگام ساخت یا برنامه نویسی یک ربات، رعایت دقیق دستورالعمل‌ها ضروری است. این به شما اطمینان می‌دهد که ربات شما به درستی کار کند و تکنیک‌های صحیح را یاد می‌گیرید.

اگر متوجه نشدید سوال بپرسید.

اگر چیزی را متوجه نشدید، حتما از مربی خود کمک بخواهید. آنها برای کمک به یادگیری شما وجود دارند و با خوشحالی به هر سوالی که دارید پاسخ می‌دهند.

برای خود شریک داشته باشید.

هنگام کار بر روی یک ربات، داشتن یک شریک اغلب مفید است. به این ترتیب هم می‌توانید به هم کمک کنید و هم با هم یاد بگیرید.

برای ساخت ربات وقت بگذارید.

ساخت و برنامه نویسی یک ربات می‌تواند چالش برانگیز باشد. وقت بگذارید و روی انجام صحیح آن تمرکز کنید. عجله فقط باعث اشتباه و ناامیدی می‌شود.

ناامید نشوید.

در صورت اشتباه کردن، ناامید نشوید. اینها بخشی از فرآیند یادگیری است. فقط دوباره امتحان کنید و روی آن کار کنید.

رباتیک برای کودکان از چه سنی امکان پذیر است؟

تمرکز ما بر این است که اشتیاق کودکی را که ممکن است از قبل به مهندسی و رباتیک داشته باشد و مجهز کردن آنها به مهارت‌هایی برای رساندن آنها به سطح بعدی. کودکانی از سنین 5 سال به بالا که قادر به درک مفاهیم هستند آمادگی لازم برای شروع یادگیری رباتیک را دارند.

نتیجه

رباتیک می‌تواند مهندسی و برنامه نویسی را با خلاقیت و حل مسئله ترکیب کند و در پایان آن، کودک شما یک اسباب بازی کوچک تعاملی خواهد داشت که می‌تواند با آن بازی کند. نتیجه تمام کار سخت آنها دقیقاً در دستان آنها خواهد بود و آنها می‌توانند به دستکاری و برنامه‌نویسی ادامه دهند تا برای نتایج جدید تلاش کنند. با آشنا کردن کودکان با رباتیک، برنامه‌نویسی، فناوری اطلاعات و مهارت‌های مهم حل مسئله، مجموعه مهارت‌های اساسی را در اختیار آنها قرار می‌دهید که می‌تواند در آینده برای آنها ضروری باشد. رباتیک برای کودکان نه تنها باعث می‌شود که آنها به علائق خود دست پیدا کنند که می‌تواند به یک حرفه بسیار پرسود تبدیل شود، بلکه به آنها کمک می‌کند تا به طور سازنده با الکترونیک و فناوری برخورد کنند.

باشگاه رباتیک پیشنام به شما این امکان را می‌دهد تا استعداد کودکان خود را در محیطی نیمه تخصصی و با اساتید حرفه‌ای، دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دانلود

جهت نمایش لینک دانلود فیلدهای درخواستی را پر کنید.
×