مسابقات جام جهانی ربوکاپ 2022 بانکوک تایلند

برای پرداختن به موضوع مسابقات جام جهانی ربوکاپ 2022 بانکوک تایلند در مرحله اول باید با مفهوم ربوکاپ و هدف آن از راه‌اندازی مسابقات آشنا شویم:

ربوکاپ یک ابتکار علمی بین‌المللی است. که هدف آن ارتقای وضعیت هنر ربات‌های هوشمند، هوش مصنوعی و اتوماسیون است. RoboCup در سال 1997 تأسیس شد. در ابتدا استفاده از فوتبال را به عنوان یک موضوع اصلی تحقیقاتی انتخاب کرد. با هدف نوآوری‌هایی که برای مشکلات و صنایع مهم اجتماعی به کار می‌رود. تیم‌هایی از ربات‌های کاملا مستقل و مشارکتی ایجاد کرد. که رفتارها و استراتژی‌های رقابتی پیشرفته‌ای را نشان می‌دهند. سپس این ایده شروع شد. که تا سال 2050، مخترعان می‌توانند یک ربات خودکار اختراع کنند. که می‌تواند با استفاده از قوانین توسط فیفا با تیمی از قهرمانان جام جهانی رقابت کند.

برای دستیابی به چنین اهدافی، توسعه به چندین زمینه تقسیم شده است و شبکه‌ای از همکاری برای انتقال و تبادل دانش در زمینه رباتیک ایجاد شده است. هوش مصنوعی و اتوماسیون بین موسسات آموزشی در تمام سطوح و همچنین آژانس‌های تحقیقاتی مختلف در سراسر جهان. RoboCup توجه گسترده‌ای را به خود جلب کرد. و به سرعت توسعه یافته است.

در حال حاضر، ربوکاپ هر سال بیش از 3000 شرکت کننده. از 45 کشور در سراسر جهان دارد و به طور مداوم در حال افزایش است. تا آن را به عملی بودن دنیای واقعی نزدیک‌تر کند. کشور میزبان ربوکاپ در قاره‌های مختلف می‌چرخد. امسال نوبت آسیاست. و تایلند افتخار میزبانی این رویداد را با نام RoboCup 2022، بانکوک، تایلند (2022.robocup.org) دریافت می‌کند.

زمان مسابقات ربوکاپ 2022 بانکوک تایلند :

13-16 ژوئیه 2022 – مسابقه و نمایشگاه
17 ژوئیه 2022 – سمپوزیوم
مرکز تجارت و نمایشگاه بین المللی بانکوک (BITEC)، بانکوک، تایلند

هدف RobocupRescue

هدف RobocupRescue افزایش آگاهی از چالش‌های موجود در برنامه‌های جست‌وجو و نجات. توسعه شبیه‌سازهایی برای تقلید سناریوهای جست‌وجو و نجات، توسعه عوامل و ربات‌های هوشمند با توجه به قابلیت‌های بازیگران اصلی در سناریوها، ارائه ارزیابی عینی پیاده‌سازی رباتیک است.

لیگ امدادگر لاین (Rescue line) در مسابقات جام جهانی ربوکاپ 2022 بانکوک تایلند

ربات امدادگر لاین در حالی که خط سیاه را دنبال می‌کند. باید بر مشکلات مختلفی که در یک زمین چندقسمتی توسط کاشی‌هایی با الگوهای مختلف غلبه کند. کف آن به رنگ سفید است و کاشی‌ها که در سطوح مختلفی قرار دارند. به‌وسیله سطح شیبدار به هم متصل شده‌اند. تیم‌ها مجاز نیستند هیچگونه اطلاعات از پیش تعیین شده‌ای را در مورد زمین به ربات خود بدهند. زیرا قرار است این ربات به‌تنهایی زمین را تشخیص دهد.

ربات پس از یک نجات موفقیت آمیز، برای انجام ادامه‌ی مأموریت خود، باید از اتاق تخلیه خارج شود و ادامه می‌دهد. تا زمانی که از محل حادثه خارج شود. همچنین لازم است. ربات یک جعبه کمک‌های اولیه را در مسیر قبل از اتاق تخلیه، بردارد. تا آن را به مصدومان زنده برساند. ربات باید بادوام و به‌اندازه کافی هوشمند باشد. تا از زمین‌هایی باوجود تپه‌ها، زمین‌های ناهموار و آوار، به‌راحتی عبور کند. هنگامی‌که ربات در نهایت مصدومان را در محوطه تخلیه پیدا کرد. باید آنها را به‌آرامی و با دقت به محل تخلیه ایمنی منتقل کند. که در آنجا انسان‌ها بتوانند مصدومان نجات داده شده را منتقل کنند.

ربات امدادگر لاین
ربات امدادگر لاین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دانلود

جهت نمایش لینک دانلود فیلدهای درخواستی را پر کنید.
×