مهارت های مورد نیاز برای وارد شدن به صنعت رباتیک

در حال حاضر که در حال مطالعۀ این مقاله هستند. به این معناست. یا به حوزه رباتیک علاقه مندید، یا رشته تحصیلیتان رباتیک است. یا از فردی شنیده‌اید که آینده این صنعت درخشان است. اما این صنعت رازهای زیادی را در خود دارد که حتما قبل از شروع و وارد شدن به این عرصه آن‌ها را در سایت پیشنام با شما در میان بگذارید. قبل از شروع بهتر است مهارت های مورد نیاز برای وارد شدن به صنعت رباتیک را فراگیرید. این مهارت عبارتند از:

  • تفکر سیستمی

اکثر مردم گمان می‌کنند. که با دریافت مدرک دانشگاهی در رشته رباتیک ورود به صنعت رباتیک را دارند. اما درست است که مهارت های فنی مانند الکترونیک، برنامه نویسی و… برای ساخت یک ربات لازم است. اما فقط کافی است و شما برای ورود به این عرصه نیاز دارید تا با مجموعه دانش‌ها و تأثیر آن‌ها بر این عرصه آشنا شوید. تا بتوانید از هر مهارت در بهترین زمان ممکن استفاده کنید. دانش مدیریت پروژه در چنین زمانی قطعا به شما کمک خواهد کرد.

  • برنامه نویسی

شاید از مهم ترین و حیاتی ترین مهارت برای ورود به صنعت رباتیک را بتوان برنامه نویسی نامید. به این دلیل که همه ارتباطات، دستورات کنترلی، برنامه ریزی سنسورها و… با برنامه نویسی انجام می شود. زبان‌های متعددی برای برنامه نویسی یک ربات وجود دارد. که پایتون و از مهم ترین نرم افزارهای این صنعت هستند. همچنین نرم افزار متلب یک نرم افزار بسیار کاربردی برای کنترل و ارتباط بین دستگاه ها می شود

برنامه نویسی
برنامه نویسی
  • پیوسته

برای یک مدرک دانشگاهی اگر در بالاترین سطح آن هم باشید. نمی‌توانید تبدیل به یک کارشناس رباتیک کند. از اشتباهاتی که در این حین مرتکب می‌شوید و مطالعه به‌روز مطالب حوزه رباتیک برای شناخت بهتر فناوری‌های روز در ساخت بهترین ربات ممکن است.

  • صنعت رباتیک و ریاضی

زبان مشترک شما با رباتی که می‌سازید نه زبان فارسی نه انگلیسی است و نه هیچ‌کدام از زبان‌های دیگر دنیا. شما فقط با رباتتان می‌توانید به زبان ریاضی سخن و بس. پس درک کامل از ریاضیات و فهم روابط ریاضی انتقال آن به ربات از طریق برنامه نویسی نکته بسیار مهمی است که در صنعت رباتیک باید به آن توجه داشته باشید.

  • حل مسئله در صنعت رباتیک

در حین طراحی یک سیستم رباتیک به چالش‌های زیادی بر می‌خورند که از آن‌ها حتی در خوابتان هم ندیده‌اید. پس حل مسئله بسیار نیاز است. حل مسئله به این معناست که در ابتدا باید مسائل جدید را شناسایی کنید و در گام بعدی با استفاده از دانش پیشین خود راهحل جدید و بهینه‌ای را در کمترین زمان ممکن ارائه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دانلود

جهت نمایش لینک دانلود فیلدهای درخواستی را پر کنید.
×