روش جدید ربات های گروهی برا رسیدن به هدف مشترک

در طول یک دهه گذشته، محققان تلاش کردند. روش‌ها و تکنیک‌های جدیدی را برای ربات های گروهی ایجاد کنند. تا به طور موثرتری عملیات جستجوی هدف را انجام دهند. یکی از کارهایی که این ربات‌ها را از سایر ربات‌ها متمایز می‌کند. جست‌وجوی دائمی چندین هدف با هم در محیط اطرافشان است.

کاربرد ربات‌های گروهی در دنیای واقعی

توانایی ربات های گروهی در جست‌وجو و یافتن. چندین هدف به طور همزمان در بسیاری از کاربردها مفید است. به عنوان مثال، در برنامه‌های نظارتی و ردیابی بهتر افراد یا وسایل نقلیه کاربرد دارند.

ربات های گروهی با چه الگوریتمی کار می‌کنند؟

محققان دانشگاه Tongji و Stuttgart (اشتوتگارت) اخیراً یک فریم ورک برای امکان جست‌وجوی اهداف بیشتر در ربات های گروهی اختراع کرده‌اند. این فریم ورک که در مجله IEEE بر اساس یک روش بهینه‌سازی ذرات (PSO) و یک الگوریتم هوش مصنوعی (مکان‌یابی محل) می‌باشد. محققان می‌گویند: توسعه نوآوری باعث می‌شود. تا روش بهینه‌سازی ذرات PSO از همان ابتدا به ویژگی ربات‌های گروهی داده شود. که این امر سبب کاهش هزینه کنترل می‌شود. و در حال حاضر فراتر از محدوده کاربرد معمول این الگوریتم است. که ابتدا ویژگی‌های کلیدی تکنیک‌های قبلی برای جستجوی اهداف چندگانه را به طور خلاصه شرح داده‌اند. و ارزیابی این روش‌ها را نیز بررسی کرده‌اند. سپس طرح خود را مبتنی بر روش PSO و مکان‌یابی محل ارائه کرده‌اند.

ربات های گروهی
ربات های گروهی

چگونگی پیاده کردن الگوریتم PSO بر روی ربات ها

این طرح شامل عملکرد ربات‌های گروهی اس‍ت که در دنیای واقعی  در جستجوی اهداف چندگانه هستند. برای ایجاد جستجوی کارآمدتر، ربات‌های گروهی را به زیر گروه‌‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍هایی تقسیم کردند، به صورتی که هر گروه در جست‌وجوی اهداف خاصی است (به عنوان مثال: فرکانس سیگنال). همچنین ارائه فریم ورک توسط محققان باعث می‌شود. تا رباتهای گروهی جستجوی کارآمدتری داشته باشند. به طوریکه رباتها از موانعی در محیط اطرافشان و یا از مسیر های بن بست، دوری می‌کنند.

ربات‌های گروهی که به دنبال هدفی می‌گردند. که برای آنها تعیین نشده، جریمه می‌شوند، به همین دلیل یک تابع هدف خاص برای هر گروه است. همچنین فریم ورک برای دوری از موانع که مبتنی بر روش module-switching است. و بر مبنای الویت‌های آنها عمل می‌کند، می‌باشد. آنها ابتدا طرح خود را شبیه‌سازی کردند. و سپس در ربات های محرکی که ساختند. آن را پیاده‌سازی کردند. و متوجه شدند. که فریم ورک پیاده‌سازی بر روی ربات های گروهی سبب می شود. تا بتوانند به صورت گروهی جستجو و یافتن اهداف چندگانه را حتی وقتی که تعداد آنها کم باشد. انجام دهند.

ربات‌های گروهی در آینده

می‌توان به کمک رباتهای گروهی روش‌های نظارتی را تقویت کرد. یا از آنها به عنوان یک ابزار برای جست‌وجو در محیط‌های مختلف استفاده کرد. محققان سعی دارند. تا طرح خود را وارد دنیای واقعی کنند. و همچنین تلاش می‌کنند. تا دقت مکان‌یابی ربات‌ها را افزایش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دانلود

جهت نمایش لینک دانلود فیلدهای درخواستی را پر کنید.
×