ربات کاشت بذر یا A’seedbot

ربات کاشت بذر یا A’seedbot ساخته شده توسط مازیار اتحادی یک ربات کوچک مستقل است که قصد دارد. خاک شنی غیرقابل سکونت بیابان را به یک منظره سرسبز تبدیل کند. این ربات کوچک مجهز به پنل‌های خورشیدی در پشت خود در طول روز شارژ می‌شود. و شب‌ها در زمین سرگردان است. هنگام شناسایی مناطق حاصلخیز، آنها را گزارش می‌کند. و براساس داده‌های دریافتی از حسگرها و سیستم ناوبری خود، بذر می‌کارد.

بیابان زایی یک مشکل بزرگ در سراسر جهان است. که ناشی از شیوه‌های کشاورزی ناپایدار، استخراج معادن، تغییرات آب و هوا و استفاده بیش از حد از زمین است. مازیار اتحادی در پست اینستاگرامی خود گفت: اما مانند خود تغییر اقلیم، بیابان‌زایی یک موضوع پیچیده اکولوژیکی است که درک آن دشوار است.

ربات کاشت بذر

ربات کاشت بذر چطور کار می‌کند؟

ربات کاشت بذر ، پروژه فارغ‌التحصیلی طراح مازیار اتحادی از موسسه طراحی و نوآوری دبی است. پایه‌های پروانه آن در میان شن و ماسه می‌خزند. و به دنبال سطوح مناسب رطوبت برای کاشت بذر می‌گردند. جدا از سنسور رطوبت خاک، این ربات کوچک دارای سنسور فاصله است، در حالی که گزارش‌هایی را برای داده‌های آماری به کاربر ارسال می‌کند. همانطور که طراح اشاره کرد. کشاورزان و افرادی را که در مورد موضوعات مختلف مانند مسائل آب و هوایی یا کشاورزی پاسخ می‌دهند. مخاطب قرار می‌دهد. این پروژه با هدف تبدیل زمین‌های شنی و ماسه‌ای غیرقابل سکونت صحراها به منظره‌‌هایی سرسبز اجرایی شده‌است.

ربات خودران “A’seedbot” در نمایشگاه جهانی Grad رونمایی شد، رویدادی که در آن طراحان گرد هم می‌آیند. تا نوآوری‌هایی را به نمایش بگذارند که می‌‌تواند. مسائل زیست محیطی امروزی را حل کند. وظیفه اصلی این ربات، کمک به کشت زمینإهای بایر است. A’seedbot به طور مستقل و به تنهایی کار می‌کند و فعالیت خود را از صبح آغاز می‌کند. ربات A’seedbot شکل منحصربه فردی دارد و به سه قسمت می توان آن را تقسیم کرد؛ در این طراحی طولی، یک قسمت مخصوص دیدن، یک قسمت برای مسیریابی و قسمت دیگر به منظور کاشت بذر درون خاک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دانلود

جهت نمایش لینک دانلود فیلدهای درخواستی را پر کنید.
×