در کلاس رباتیک چه می‌گذرد؟

دانش آموزان از سنین پایین با فناوری آشنا می‌شوند که به آنها این اجازه را اجازه می‌دهد تا در زمان رشد بدون هیچ مشکلی از رایانه و سایر دستگاه‌های IT استفاده کنند. این یک نقطه شروع عالی برای دانش‌آموزان برای ورود به دنیای کدنویسی و کلاس رباتیک است. که پایه و اساس شغل آینده آنهاست.

رباتیک به طراحی و راه‌اندازی دستگاه‌های مکانیکی (ربات ها) می‌پردازد. ایجاد یک ربات تنها بخشی از چالش است. بخش دیگر دستورات برنامه نویسی برای اجرای ربات است. اینجاست که کد نویسی واقعا می‌تواند کمک کند. بنابراین، برای درک کامل رباتیک، باید هم به طراحی ماشین و هم بر برنامه نویسی ماشین (سخت افزار و نرم افزار) تسلط داشت. اگرچه پیچیده به نظر می رسد، حتی کودکان پیش دبستانی نیز می‌توانند به راحتی بر اصول اولیه مسلط شوند!

بنابراین، کلاس رباتیک روشی است که کودکان را قادر می‌سازد تا با امکانات متعدد مفاهیم STEM (علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) آشنا شوند. از طریق بازی، دانش آموزان از کیت های رباتیک برای مونتاژ و برنامه‌ریزی ربات ها استفاده می‌کنند. برای اینکه مطمئن شوند کل فرآیند سازنده است، معلمان بر فعالیت نظارت می کنند و به دانش آموزان کمک می‌کنند تا به هدف خود برسند.

کلاس رباتیک چه کمکی به دانش‌آموزان می‌کند؟

دانش آموزان با حل چالش‌های جالب با استفاده از مهارت‌ها و دانش خود، خود را با پیشرفت‌های جدید فناوری آشنا می‌کنند. به لطف کلاس رباتیک، برخی از کودکان به دنیای علم علاقه پیدا می‌کنند.

آموزشگاه رباتیک پیشنام حتی برای دانش آموزانی که مستقیماً به فناوری اطلاعات علاقه ندارند می‌تواند بسیار مفید باشد. به دلیل کاربرد گسترده رباتیک، بسیاری از مدارس کلاس های رباتیک را در برنامه درسی گنجانده‌اند تا دانش آموزان را با رشته‌های مختلف علمی آشنا کنند. همچنین، یادگیری در مورد فناوری جدید به دانش آموزان کمک می‌کند تا مهارت‌ها و دانش‌هایی را کسب کنند که می‌توانند در هر زمینه‌ای از زندگی از آنها استفاده کنند.

آموزش در کلاس رباتیک دانش‌آموزان را برای آینده شغلی خود آماده می‌کند.

در درجه اول، آموزش رباتیک به کودکان در کلاس رباتیک یک روش عالی است تا در مورد فناوری جدید بیاموزند و استعدادهای IT خود را از طریق بازی کشف کنند. همچنین یک آمادگی عالی برای یک شغل موفق در زمینه‌هایی است که به مهارت های STEM نیاز دارند.

حتی دانشجویانی که در علوم کامپیوتر و مهندسی برق به خوبی آشنا نیستند، درک بهتری از فناوری اطراف خود خواهند داشت. علاوه بر این، آنها مهارت‌هایی را به دست خواهند آورد که در همه‌ی جنبه‌های زندگی قابل استفاده است. در نهایت، مهم ترین چیز این است که دانش آموزان از طریق بازی، بدون فشار نتیجه و نمره، رباتیک را آموزش ببینند.

کلاس رباتیک
کلاس رباتیک

کسب مهارت‌های مدرن از طریق کلاس رباتیک

کلاس های رباتیک به دانش آموزان کمک می‌کند تا مهارت‌های تفکر انتقادی، کار گروهی، خلاقیت، رقابت و غیره را توسعه دهند. مهمتر از همه، کودکان همه اینها را از طریق بازی، به شیوه ای سرگرم کننده و جذاب یاد می‌گیرند. اگرچه رباتیک می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد، اما نکته خوب این است که اصول اولیه را می‌توان حتی به کودکان پیش‌دبستانی نیز آموزش داد. بنابراین کودکان از همان دوران کودکی با علم کامپیوتر آشنا می‌شوند و مهارت‌های مختلفی را کسب می‌کنند.

تفکر خلاقانه

رباتیک برای بچه‌ها مهارت‌های حل مسئله و تفکر خلاق را توسعه می‌دهد. طراحی و کدنویسی ربات ها کار ساده ای نیست، زیرا برای دستیابی به اثر مطلوب نیاز به حل چالش های زیادی دارد. بهترین اثر با استفاده از کیت‌های رباتیک به دست می‌آید که شامل دستورالعمل‌های مستقیم نیستند، اما به دانش‌آموزان این آزادی را می‌دهند که خودشان به راه‌حل برسند. این روش طیف وسیعی از مسیرها را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد تا به هدف خود برسند. همیشه باید در نظر داشت که رباتیک در کلاس نوعی از بازی است که در آن دانش آموزان در عین به کارگیری تخیل و خلاقیت خود، چیزهای مهمی را یاد می گیرند. باید توجه داشت که رباتیک و خلاقیت جزء جدا نشدنی از هم هستند.

روحیه رقابت و کار تیمی در کلاس رباتیک

طراحی ربات یک فعالیت خلاقانه، سرگرم کننده و آموزشی است، اما همچنین می‌تواند بسیار رقابتی باشد!

مسابقات رباتیک روحیه تیمی و رقابت پذیری را تقویت می‌کند، ویژگی‌هایی که در محیط های آکادمیک و حرفه ای ارزشمند هستند. مزایای اضافی شامل ملاقات با همسالان از سراسر جهان و درک فرهنگ‌ها و دیدگاه‌های دیگر است. در نتیجه، دانش آموزان تجربیات ارزشمندی را به دست می‌آورند که می‌تواند به آنها کمک کند استعدادهای خود را شکوفا کنند.

کسب و تقویت مهارت‌های STEM

به دانش آموزان کمک می‌کند تا مهارت های STEM را در زمینه های علوم، مهندسی، ریاضی و فناوری بهتر درک کنند. برای طراحی ربات، کودکان نیاز به تسلط بر اصول اولیه این رشته‌ها از جمله هوش مصنوعی، الکترونیک، برنامه نویسی کامپیوتر، مکانیک و … دارند.

اگرچه این حوزه‌ها پیچیده هستند، اما به تدریج معرفی می‌شوند تا دانش آموزان بتوانند به آنها علاقه‌مند شوند و استعداد خود را به نمایش بگذارند. ربات های آموزشی ماشین‌های ساده‌ای هستند. با این حال، برای دانش آموزان، اینها اسباب بازی‌هایی هستند که می‌توانند “زنده شوند”. با گذشت زمان، اهمیت مهارت‌های STEM، به ویژه در هنگام طراحی و برنامه‌نویسی ربات ها از ابتدا آشکارتر می‌شود.

بخش مهمی از رباتیک فناوری در مدرسه، دوره برنامه‌نویسی و ورودی فرمان است. این امر مستلزم آن است که دانش‌آموزان بر اصول کدنویسی تسلط داشته باشند، که پایه‌ای عالی برای بیشترین مهارت‌ها در بازار کار است. توسعه مهارت‌های کدنویسی شاید مهمترین بخش رباتیک در آموزش باشد، زیرا دانش آموزان را با مهارت‌های آینده مورد نیاز در مشاغل فناوری اطلاعات معاصر آشنا می‌کند.

آموزش رباتیک چه تاثیری در روحیه و اخلاق دانش‌آموزان دارد؟

ایجاد اعتماد به نفس

برنامه‌های رباتیک برای بچه‌ها مفید است زیرا به ایجاد اعتماد به نفس کمک می‌کنند. بچه‌ها یاد می‌گیرند که به ایده‌های خود اعتماد داشته باشند و گاهی اوقات به معنای واقعی کلمه آن‌ها را آشکار کنند. آنها متوجه می‌شوند که می‌توانند چیزهایی بسازند که دیگران بتوانند از آنها استفاده کنند. این باعث می‌شود آنها احساس اطمینان کنند که به طور مثبت به دنیای اطراف خود کمک می کنند.

استقامت را تشویق کنید

کودکان همچنین در طول برنامه‌های رباتیک استقامت را یاد می گیرند. پروژه‌ها به ندرت در اولین بار به نمایش در می‌آیند. این‌گونه است که بچه‌ها یاد می‌گیرند که به راه خود ادامه دهند و هرگز تسلیم نشوند، همچنبن مهم نیست که چقدر سخت به نظر می‌رسد.

پذیرش انتقاد

یکی دیگر از مزایای کلاس رباتیک، یادگیری نحوه پذیرش انتقاد سازنده است. شنیدن اینکه ایده آنها ممکن است بهترین نباشد یا اینکه باید چیزی را اصلاح کنند برای افراد در هر سنی دشوار است. اما، این توصیه‌ها می‌تواند به موفقیت همه ما کمک کند. کودکان یاد می‌گیرند که چگونه از این انتقادات به نفع خود برای بهبود پروژه‌های خود استفاده کنند.

تعامل را بهبود می‌خشد.

رباتیک یادگیری عملی را تشویق می‌کند. این می‌تواند به بهبود سطح تمرکز و توجه کمک کند که می‌تواند بچه‌ها را در کلاس درس بیشتر درگیر کند. رباتیک برای کودکان نیز می‌تواند به بهبود تمرکز کمک کند.

مهارت‌های برنامه‌نویسی را بهبود می‌بخشد.

رباتیک برای بچه‌ها به معرفی اصول برنامه‌نویسی به بچه ها کمک می‌کند. از آن جایی که رباتیک عملی است، کودکان معمولا آن را جالب می‌دانند.

کلاس رباتیک کار تیمی را تشویق می‌کند.

وقتی کودکان در کلاس رباتیک شرکت می‌کنند، نحوه کار با هم را نیز یاد می‌گیرند. اغلب، بچه‌ها روی پروژه‌ها با هم کار می‌کنند و یاد می‌گیرند که چگونه با هم معاشرت کنند و ایده‌های خود را از یکدیگر دور کنند. این مهارتی است که آنها می‌توانند در تمام زندگی خود از آن استفاده کنند.

آماده شدن برای آینده

رباتیک برای کودکان نیز مهم است زیرا مانند موج است. اگر بچه‌ها الان بتوانند سوار موج شوند، با بزرگتر شدنش وضعشان بهتر خواهد بود. آمارهای اخیر نشان می‌دهد که انتظار می‌رود چشم‌انداز شغلی رباتیک بین سال‌های 2018 تا 2028 به طور متوسط ​​چهار درصد رشد کند. دادن مهارت‌هایی که اکنون به کودکان برای رقابت در آن بازار کار نیاز دارند، با افزایش سن، بسیار مهم است.

از چه سنی کودکم را در کلاس رباتیک ثبت‌نام کنم؟

پاسخ بسته به فرزند شما متفاوت خواهد بود زیرا کودکان در مراحل مختلف رشد می‌کنند. برخی از کودکان ممکن است در سن 7 سالگی برای کلاس رباتیک مبتدیان آماده باشند، در حالی که برخی دیگر برای شروع در سن 8 یا 9 سالگی مناسب هستند. شما کودک خود را بهتر می‌شناسید. اگر فکر می‌کنید کلاس رباتیک برای کودکان 6 ساله مناسب است، آن را امتحان کنید. اگر نه، می توانید صبر کنید تا چند سال بزرگتر شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دانلود

جهت نمایش لینک دانلود فیلدهای درخواستی را پر کنید.
×